עושה רושם שהתוכן המבוקש לא נמצא בכתובת זו.

סוציולוגיה

סוציולוגיה הוא מקצועי דינמי הכולל גישות תיאוריות ופרשנויות שונות ליחסים האנושיים ותופעות חברתיות. תכנית הלימודים מיועדת לסייע ללומדים לפתח יכולות ניתוח של עובדות והנמקתן, לגבש משפחה וחיברות. בכל נושא מוצגים ונידונים מושגים ורעיונות מרכזיים המעסיקים את החברה בת זמננו. דרכי ההוראה מגוונים וחוויתיים וכוללים: עבודות בקבוצות, דיונים, חקר עיתונות סרטים ומדיה, משחקי תפקידים, סיור לימודי וכדומה

ביולוגיה

ביולוגיה מקצוע מדעי שחוקר את עולם הטבע על כל האורגניזמים (היצורים) החיים בו: עולם החי ועולם הצומח. מהאורגניזמים הגדולים ביותר בעולם, ועד לאורגניזמים המיקרוסקופיים ביותר.
הביולוגיה מאפשרת לנו להבין כיצד האורגניזמים, כמו גם בני האדם, פועלים באינטרקציה עם הטבע. יש לביולוגים תפקיד חשוב בשמירה על הטבע שסביבנו!

בעזרת הביולוגיה, יש למדענים את היכולת לבצע מחקרים מדעיים פורצי דרך בתחומים רבים. לדוגמא עצירת התפשטות מחלות, כמו עכשיו במלחמה במגפת הקורונה!

הביולוגיה מלווה אותנו בעצם בכל תחום מחיינו.

מגמת ערבית

מגמת ערבית חושפת את התלמידים לעולם עשיר, דינאמי ומרתק. ידיעת השפה מאפשרת היכרות עם העולם הערבי הסובב אותנו ומעניקה כלים להבנת היחסים הבינלאומיים עם מדינות ערב. נושאי הלימוד מגוונים ומבוססים על מיומנויות השפה: קריאה כתיבה האזנה ושיח. דרכם התלמידים ידעו להתמודד עם טקסטים מתוך העיתונות, מאתרים ערביים וירחיבו את ידיעותיהם בתרבות ובדת האסלאם. הלימודים במגמה פותחים צוהר להשתלבות במגוון תפקידים במגזר הפרטי, הציבורי בקהיליית המודיעין ובמערכת הביטחון ובעולם התקשורת והעסקים.

היסטוריה

לימוד היסטוריה הוא חקר התרבות והחברה האנושית בעבר. לימודי ההיסטוריה מספקים הכרה מעמיקה של תרבויות ואנשים, הבנת תהליכים תרבותיים שהשפיעו על העולם והכרת ערכים הומניים ומוסריים. לימודי ההיסטוריה מספקים לנו זהות: מי הוא האדם ? כיצד אומות ומדינות נוצרו והתפתחו ? 

היסטוריה היא התשתית לכל תחומי הידע האחרים העוסקים בהבנת האדם. כל מדעי הרוח והחברה עוסקים ומתבססים על היגיון של חשיבה היסטורית. כאשר אנו לומדים היסטוריה אנחנו פותחים חלון להבנת העולם בו אנו חיים, הבנת אנשים וחברות המאפשרת לראות את הפרטים שמרכיבים את התמונה הכוללת, מאפשרת להתבונן לעומק ולראות דברים אחרת ומזוויות ראיה שונות. לימוד ההיסטוריה מפתח מיומנויות למידה מתקדמות, יכולת להעריך ממצאים היסטוריים, ראיות ומסמכים היסטוריים,  יכולת להעריך פרשנויות סותרות ולהסיק מסקנות מניסיון עבר

כלכלה

הכלכלה היא המדע המנתח את תהליכי קבלת ההחלטות של בני האדם בבואם לספק את צרכיהם, ברמת הפרט, החברה העסקית והמשק בכללותו. לימודי הכלכלה מספקים לתלמידים כלים להתנהלות מושכלת יותר כצרכנים, עובדים, או בעלי עסק בעתיד, ומסייעים להם לגבש את עמדתם ותפיסת עולמם האישית. במקביל מפתחים התלמידים יכולת לנתח אירועים אקטואליים, להבין ולבקר תהליכים חברתיים בארץ ובעולם תוך שימוש במושגים ומודלים כלכליים נפוצים.

ספרות

המגמה מאפשרת הצצה אל עולם הספרות העולמית והישראלית, אל תרבויות שונות ונושאים אוניברסליים ולאומיים, חברתיים ואנושיים.  המגמה תסתייע במדיית הקולנוע גם כן, שמשלימה את הנושאים בהם נעסוק. 

תוך קריאה ביצירות קנוניות וגם חדשניות ועכשוויות , ייחשפו התלמידים לעולמות תרבותיים, חברתיים במחוזות רחוקים, זרים ואף ארץ ישראליים. מבעיות מוסר, חברה, מעמדות, ביקורת חברתית, חשיפת פרצופה של החברה בתקופות ובחברות שונות  אל מעמד האישה בארץ ובעולם, סוגיית פליטים, סכסוך ארץ ישראלי- ערבי/ פלסטיני וכלה ביחסים הורים וילדים ואף האדם בראי של עצמו. 

מדעי המחשב

במגמת מדעי המחשב אנו מכשירים את התלמידים  לנתח בעיות והצעת דרכים לפתרונן באמצעות המחשב. ככל שהתלמיד מתקדם במסלול הוא מבסס לעצמו שיטה ייחודית לפתרון וכתיבת תכניות בסגנון אישי. 

הלימוד משלב לימודים תאורטיים והתנסות במעבדה כשלאחר לימוד נושא חדש התלמידים מתרגלים את הנלמד באמצעות כתיבת תכניות והרצתן במעבדת המחשבים.

הלמידה במגמה תורמת להתפתחותו האישית של הלומד. היא מפתחת מיומנויות חשיבה, יישום וניתוח ומהווה קרש קפיצה להצלחה בתחומים מגוונים וזאת ע"י  התמודדות עצמאית הבונה את הביטחון העצמי של הלומד המרגיש כיצד הרעיון והפתרון האישי שלו מצליח לפתור את הבעיה.

כימיה

למקצוע הכימיה חשיבות רבה עבור כל המבקש ללמוד מקצוע מדעי או הנדסי ברמה אוניברסיטאית. כמקצוע ליבה מדעי, הבגרות בכימיה מקנה את הבונוס המקסימלי בכל הפקולטות בארץ ומקנה פטור מקורסי קיץ עבור סטודנטים המתחילים בלימודי רפואה, רפואת שיניים ורוקחות.

יחד עם זאת, כימיה היא לא רק מקצוע לבגרות, אלא גם מגמה חווייתית, מעצימה ומהנה שמיועדת לכל תלמיד סקרן שרוצה לדעת יותר אודות תהליכים המתרחשים סביבנו, להבין ולחקור אותם.

ההוראה במגמה מגוונת וכוללת: מעבדות מתקדמות, סיורים לימודיים, השתתפות בכנסים אזוריים, תחרויות ארציות, הרצאות העשרה מפי המורים בבית הספר ומרצים חיצוניים ופעילויות מאתגרות במהלך השיעורים כחלק משיטת ההוראה.

מזמינות אתכם להצטרף למשפחת הכימאים של תיכון הרצוג! 

פסיכולוגיה

פסיכו = נפש, לוגיה = תורה.

הפסיכולוגיה עוסקת בחקר מהות נפשו של האדם, 

מודעותו ודרכי התנהגותו, תוך הבנה שישנה חוקיות בהתנהגות האדם. 

במסגרת הלימודים נלמד ונצפה במחקרים וניסויים מדעיים בנושאים כגון:

כיצד אנו לומדים? מהו "אופי" /אישיות וכיצד היא פועלת? 

מחשבת ישראל

במגמת מחשבת ישראל התלמידים נחשפים בפני הוגים שונים לאורך ציר הזמן המתחיל במאה הראשונה לספירה ועד היום. הלימודים מוקדשים להכרת הטקסטים שהשפיעו על ארון הספרים היהודי ובכלל. מדובר בשיעורי חשיבה לא  קונבנציונליים המוקדשים לדיונים והעמקה. שיעורים העוסקים גם בדילמות  מוסריות ובשאלות פילוסופיות קיומיות, כגון זהות היהודית ישראלית וזוגיות ואהבה.

פיסיקה

"אני אף פעם לא חושב על העתיד – הוא מגיע מספיק מהר " (אלברט איינשטיין)

ופיסיקה היא העתיד. פיסיקה הוא תחום במדע, הדן בתופעות המתרחשות סביבנו בעולם וביקום כולו, המנסה לזהות ולהסביר את העקרונות והחוקים הבסיסיים ביותר המאחדים תופעות רבות ככל האפשר. דרך גליליאו גלילי, ניוטון, טסלה ואיינשטיין, נחשף בפנינו תחום מדע מרתק המתאר איך דברים עובדים באמת ומה אנו, כאנושות, נרוויח מכך.

אז למה רצוי וכדאי ללמוד פיסיקה? כי לימודי הפיסיקה מעניקים את היכולת להסתכל ולהבין את העולם, לומדי הפיסיקה יש יתרונות רבים בשרות הצבאי והכי חשוב, הלימוד מפתח כישורי חשיבה ומטפח את הצד האינטלקטואלי של הלומד.

נשמח לראותכם במגמה שלנו.

לוח צלצולים

מספר שיעור

ראשון

שני

שלישי

רביעי

חמישי

שישי

שביעי

שמיני

תשיעי

תחילת שיעור

08:00

08:45

09:40

10:40

11:45

12:35

13:35

14:25

15:15

סוף שיעור

08:45

09:30

10:30

11:25

12:30

13:20

14:20

15:10

16:00

זמן הפסקה

10

10

20

5

15

5

5

דבר המנהלת

סמדר גולדשטיין

תלמידים, מורים והורים יקרים,

בפרוש השנה החדשה ברצוני לאחל ברכת שנה טובה ושנת לימודים מבורכת בעשייה חינוכית וערכית. לתלמידינו החדשים משכבת י' נאחל השתלבות מהירה במשפחת "תיכון הרצוג" .

"בית חינוך הרצוג" נבחר מידי שנה כתיכון מוביל ברמה הארצית בזכאות לבגרות , מעורבות חברתית וגיוס צה"ל. שמנו לנו למטרה להוביל את תלמידינו למיצוי המצוינות והפוטנציאל הטמון בכל תלמיד, מתוך אמונה כי בכל תלמיד ישנן חוזקות כל שצריך שיחד נוכל לדייק ולהעצימן.

אנו חיים בעידן בו החידושים הטכנולוגים משתנים חדשות לבקרים. ריבוי מקורות המידע הינו עצום. דבר המצריך מחד להיות קורא ביקורתי וסלקטיבי, ומאידך לדעת כי אין לאף אחד מונופול על הידע כפי שהיה בעולם הישן.

העולם הערכי כמעט ולא השתנה. אפלטון ואריסטו ראו במוסר תכונה ייחודית לבני אנוש. ערכי היסוד של מוסר, צדק ,כבוד האדם וחירותו יהיו תקפים לעד.

התוכנית הייעוצית, החברתית – ערכית מאפשרת לכם התלמידים, להיות מעורבים פעילים במגוון פעילויות כמו מעורבות קהילתית, מועצת תלמידים, קבלת החלטות במגוון דילמות מוסריות וערכיות בהן תעסקו לאורך השנה.
דמות הבוגר העומדת לנגד עיננו הינו אדם משכיל, מוסרי והומאני הרגיש לזולת מכבד את ערכי הדמוקרטיה והתרבות היהודית. ומנגד אדם סקרן המסוגל ללמוד לבד ,לעבוד בשיתוף פעולה, לחלוק מקורות מידע.

אתר בית ספר מאפשר לכם להכיר את בית ספרנו באופן וירטואלי. תוכלו להתרשם מהמגמות החדשניות והייחודיות שהנן ברוח הלומד של המאה העשרים ואחת. בהרצוג מגוון תכניות לימוד המאפשרות לכם להיות לומדים עצמאיים תוך טיפוח אחריות אישית. תכניות הלימוד הייחודיות הינן ממירות בגרות חיצונית.

ברצוני להודות לכל צוות "בית חינוך תיכון הרצוג" אשר בזכותם אנו מגיעים להישגים וקוטפים פרסי מצויינות שנה אחר שנה. שתהיה לכולנו שנת לימודים מוצלחת ובריאה.

בברכה
סמדר גולדשטיין
מנהלת בית חינוך תיכון הרצוג